...Los Bloggorologo...

Πέμπτη, 28 Ιανουαρίου 2010

Παρασκευή, 15 Ιανουαρίου 2010

ΛΟΥΚΕΤΟ;


Η τελευταία έκδοση πριν μπει λουκέτο, εάν οι πωλήσεις πέσουν κάτω από τα 50.000 φύλλα. Αυτό ακουγόταν σήμερα στην εφημερίδα το Veto. Δυστυχώς, αλλά αυτό που φοβόμαστε ίσως συμβεί από Δευτέρα (το φοβόμαστε για τους δημοσιογράφους και για τους εργαζόμενους γενικότερα). "Δεν υπάρχει σάλιο", που είπε ο Λοβέρδος. Από Δευτέρα φεύγει και ο Ζαγοριανίτης και το Veto ελπίζουμε να μην αποτελέσει παρελθόν. Θα είναι κρίμα (για τους εργαζόμενους).

Κρύος ιδρώτας έπιασε τον επικεφαλής των υπουργών των Οικονομικών της ευρω-ομάδας, Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ για τη φορολογία των τραπεζών από Ομπάμα

Μία φορολόγηση των τραπεζών σε επίπεδο ευρωπαϊκό, θα είναι δυσχερές να εφαρμοστεί στα όρια της ΕΕ, όπου η φορολογία είναι μία εθνική προνομία προς το παρόν. Αυτό τόνισε ο επικεφαλής των υπουργών των Οικονομικών της ευρω-ομάδας, Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ. "Προσωπικά, δεν έχω...



...καμία προκατάληψη πάνω σε αυτό το θέμα. Η φορολόγηση, γενικώς, σας θυμίζω, ανήκει στη σφαίρα των αποφάσεων σε επίπεδο εθνικό", διευκρίνισε.

Το Λουξεμβούργο πάντως διακρίνεται για την ελαστική φορολόγηση των τραπεζών του...


Στη Βρετανία, που δε συμμετέχει στην ευρωζώνη, φορολογήθηκαν κατά 50% τα υψηλά τραπεζικά μπόνους.

Στα υπ' όψιν του Διεθνές Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) είναι η υιοθέτηση, διεθνώς, μίας φορολογίας των οικονομικών συναλλαγών για τα κράτη-μέλη του, του λεγόμενου "φόρου Τόμπιν".

Ανάστο...Rulezzz...


Απίστευτη στιχομυθία ανάμεσα σε οπαδό του ΠΑΣ και τον Νίκο Αναστόπουλο στην πρώτη του… μουστάκια στα Γιάννινα. "Νικόλα νικήστε την Κυριακή τον Αρη", τον πρότρεψε ο οπαδός του ΠΑΣ για να απαντήσει με το γνωστό του στυλ ο... αλενατόρε "Μην ανησυχείς, απ’ το 15λεπτο θα έχουν μαζέψει τα πανό…"!

Πάθος (Δημήτρης Δανίκας Τα Νεα)

Ο ΕΡΩΤΑΣ ΛΟΙΠΟΝ. Αναντικατάστατη, μοναδική, υπέρτατη στιγμή. Συμπυκνώνει το σύμπαν των ανθρώπινων λειτουργιών. Αισθημάτων, σχέσεων, επαφών, όλων των καθημερινών μας διαδρομών. Όλα εκεί. Στο μάξιμουμ, στη νιοστή. Ευαισθησία, τύχη, συγκυρία, δύναμη, συγκίνηση, ανάταση, ελπίδα, έμπνευση, χημεία, επιβεβαίωση, επικοινωνία. Αυτός η αδρεναλίνη της προσωπικής μας αλλαγής. Αλλά και ανασφάλεια, απώλεια, απογοήτευση, απελπισία, μοναξιά και φτου από την αρχή. Αυτός το εφαλτήριο για μια αληθινή ζωή. Η επιτομή της ανθρώπινης ιστορίας. Η σφραγίδα της ύπαρξής μας. Ο παράδεισος και η κόλασή μας. Ορατές οι αναλογίες με την κοινωνία. Συνοικέσιο ίσον διαχείριση και υποταγή. Συμφέρον ίσον έξω κούκλα μέσα πανούκλα. Συντήρηση ίσον αφυδάτωση, μιζέρια, ψυχική καταστροφή. Χωρίς ρίσκο, η σχέση εντελώς ατροφική. Χωρίς διεκδίκηση ο δεσμός με συγκόλληση τεχνητή. Χωρίς εσωτερική ελευθερία η κοινωνία ενταφιασμένη σε μια καταναλωτική βιτρίνα. Θέλει έρωτα και πάθος η αληθινή αλλαγή!

Χιλιάδες τα ορφανά ανάμεσα στα ερείπια!!!


Η αρωγή άρχισε χθες να φτάνει απ΄ όλο τον κόσμο στην Αϊτή, ενώ απελπισμένοι άνθρωποι αγωνίζονταν να σώσουν τους παγιδευμένους και τους τραυματίες χωρίς βοήθεια από τις αρχές, οι οποίες κατέρρευσαν κι αυτές από τον ισχυρό σεισμό.

Δύο εκατομμύρια παιδιά κινδυνεύουν εξαιτίας του σεισμού, προειδοποίησε η οργάνωση Save Τhe Children. Πολλά έχουν χάσει τους γονείς τους ή έχουν τραυματιστεί σοβαρά, καθώς ο σεισμός των 7 βαθμών έπληξε τη χώρα στις 4.56 μ.μ., όταν πολλά βρίσκονταν στο σχολείο. «Είναι μια απίστευτα τραυματική εμπειρία για τα παιδιά», δήλωσε ο Γκάρετ Όουεν, διευθυντής του τομέα έκτακτων αναγκών της οργάνωσης. «Χιλιάδες παιδιά θα έχουν χάσει κάθε επαφή με τις οικογένειες και τους φίλους τους και θα πασχίζουν τώρα να επιβιώσουν μόνα τους μέσα στα ερείπια. Κοιμούνται μόνα τους, έχουν τραυματιστεί ψυχικά από τη θέα των πτωμάτων και δεν ξέρουν πού να στραφούν για βοήθεια. Έχει μεγάλη σημασία να προστατευθούν και από την κακοποίηση. Ξέρουμε ότι η φυλακή κατέρρευσε και τα μοναχικά παιδιά είναι απίστευτα ευάλωτα».

Ανώτερος αξιωματούχος του Αϊτινού Ερυθρού Σταυρού δήλωσε πως η οργάνωσή του υπολογίζει πως οι νεκροί είναι 45.000

ώς 50.000, διευκρινίζοντας πάντως πως «ουδείς γνωρίζει με ακρίβεια ούτε μπορεί να επιβεβαιώσει κάποιον αριθμό». «Πιστεύουμε ακόμη πως σ΄ όλη τη χώρα έχουν πληγεί 3 εκατομμύρια άνθρωποι, οι οποίοι είτε έχουν τραυματιστεί είτε έχουν μείνει άστεγοι», πρόσθεσε. Πρόκειται για το ένα τρίτο του συνολικού πληθυσμού του νησιού.

Νόμισμά τους το νερό
Μεγάλα αεροσκάφη άρχισαν χθες να μεταφέρουν βοήθεια, που όμως αργούσε να φτάσει στους Αϊτινούς που περιφέρονταν σιωπηλοί στους δρόμους του Πορτ-ο-Πρενς ανάμεσα στα ερείπια, αναζητώντας απελπισμένα νερό, τρόφιμα και ιατρική βοήθεια. «Τα χρήματα δεν αξίζουν τίποτε αυτή τη στιγμή, το νόμισμα είναι το νερό», είπε ένας ξένος εργαζόμενος σε οργάνωση αρωγής. Οι λεηλασίες σούπερ μάρκετ και άλλων καταστημάτων άρχισαν αμέσως μετά τον σεισμό- άρπαζαν ηλεκτρικές συσκευές, ρύζι και άλλα τρόφιμα. Όμως εργαζόμενοι σε οργανώσεις αρωγής είπαν ότι όλα γίνονταν ήρεμα, με ελάχιστες συγκρούσεις. Σε άλλο σημείο πολίτες έπαιρναν βενζίνη από ένα κατεστραμμένο βυτιοφόρο, την οποία μετάγγιζαν ρουφώντας τη με σωλήνες. «Όλοι οι αστυνομικοί είναι απασχολημένοι, προσπαθούν να διασώσουν ή να θάψουν τις δικές τους οικογένειες», σχολίασε ο Μανουέλ Ντεές, ιδιοκτήτης εργοστασίου τούβλων. «Δεν έχουν τον χρόνο για να περιπολούν στους δρόμους».

Οργανωμένες προσπάθειες διάσωσης παγιδευμένων ή απομάκρυνσης των πτωμάτων δεν έγιναν χθες. Σε πολλά κτίρια που έχουν καταρρεύσει, γείτονες και εθελοντές έσκαβαν στα ερείπια, συχνά με γυμνά χέρια. Πτώματα κείτονταν στον δρόμο, συχνά καλυμμένα με ένα λευκό ύφασμα, μέσα στην τροπική ζέστη. Μερικοί έσερναν τους νεκρούς στους δρόμους για να φτάσουν ώς το νοσοκομείο και να τους αφήσουν εκεί. Άλλοι προσπαθούσαν να μεταφέρουν νεκρούς συγγενείς σε γειτονικούς λόφους για να τους κηδέψουν- γι΄ αυτό οι κυανόκρανοι απηύθυναν προειδοποίηση ότι η πρακτική αυτή μπορεί να προκαλέσει επιδημίες και ζήτησαν από τις αρχές να δημιουργηθεί ένα νέο κοιμητήριο.

«Είναι πολύ χειρότερα από έναν κυκλώνα», είπε ο Τζιμίτρι Κοκιγιόν, βοηθός γιατρού σε κέντρο πρώτων βοηθειών που είχε στηθεί στον χώρο στάθμευσης ενός νοσοκομείου. «Δεν υπάρχει νερό, δεν υπάρχει τίποτε, οι άνθρωποι που διψούν θα πεθάνουν».

Φοβήθηκαν το τσουνάμι
Χιλιάδες Αϊτινοί προσπάθησαν χθες πανικόβλητοι να φθάσουν στα υψώματα του Πετιονβίλ, ενός προαστίου του Πορτ-ο-Πρενς, αφού κυκλοφόρησαν φήμες ότι έρχεται τσουνάμι. Πεζή ή με αυτοκίνητα, με κουβέρτες στα χέρια και μικρά παιδιά στην αγκαλιά, προσπαθούσαν όπως όπως να ανέβουν όσο μπορούσαν ψηλότερα. «Υπήρχαν αρκετοί που αισθάνθηκαν ότι έρχεται τσουνάμι. Ξαφνικά έπιασε κρύο. Πολλοί είπαν ότι η στάθμη του νερού ανεβαίνει», εξήγησε μια γυναίκα που προσπαθούσε να φτάσει στα υψώματα του Πετιονβίλ. Κάποιος διαλαλούσε το τέλος του κόσμου, μιλώντας στα κρεολικά. Ωστόσο το τσουνάμι δεν ήρθε. Κάποιοι είπαν πως τέτοιες φήμες διαδίδουν επιτήδειοι ώστε να μπορούν να λεηλατούν ευκολότερα τα σπίτια.


Τέλειωσαν οι σάκοι για τα πτώματα

ΟΙ ΕΠΙΖΗΣΑΝΤΕΣ φοβούνταν να επιστρέψουν στα σπίτια τους και πέρασαν την προηγούμενη νύχτα στην ύπαιθρο. Ξένοι κοιμούνταν γύρω από την πισίνα του ξενοδοχείου ενώ πολλοί τραυματίες και ετοιμοθάνατοι κείτονταν απ΄ έξω. Λυγμοί και θρήνοι ακούγονταν όλη τη νύχτα, ενώ μετασεισμοί έκαναν τους ανθρώπους να τρέχουν πανικόβλητοι μακριά από τους τοίχους.

Δημοσιογράφος του Ρώυτερ υπολόγισε πως περισσότερα από χίλια πτώματα βρίσκονταν χθες στοιβαγμένα έξω από το νεκροτομείο.

Ο Αϊτινός Ερυθρός Σταυρός δεν διαθέτει άλλους σάκους για πτώματα και η Διεθνής Επιτροπή του Ερυθρού Σταυρού ανακοίνωσε πως στέλνει 3.000.

Οι ΗΠΑ έστειλαν 3.500

στρατιώτες και 300 γιατρούς και νοσηλευτές.

Το Πεντάγωνο στέλνει επίσης ένα αεροπλανοφόρο, το «Carl Vinson», και τρία αμφίβια πλοία. Ο Πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα ανακοίνωσε πως βρίσκεται σε εξέλιξη «μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις αρωγής στην πρόσφατη ιστορία μας», ύψους 100 εκατομμυρίων δολαρίων. «Δεν θα σας ξεχάσουμε», υποσχέθηκε στους Αϊτινούς.

Στον ΟΗΕ
Η δράση των σωστικών συνεργείων, που άρχισαν χθες να καταφθάνουν, επέφερε τα πρώτα ενθαρρυντικά αποτελέσματα: ένα απ΄ αυτά ανέσυρε ζωντανό χθες έναν εργαζόμενο του ΟΗΕ, τον 35χρονο Εσθονό Τάρμο Γιόβεερ, από τα ερείπια της έδρας του οργανισμού που κατέρρευσε. Αεροπλάνα που μετέφεραν ομάδες από την Κίνα, τη Γαλλία, την Ισπανία και τις ΗΠΑ προσγειώθηκαν στο αεροδρόμιο του Πορτ-οΠρενς με τόνους νερό, τρόφιμα, φάρμακα και άλλα εφόδια. Όμως χρειάστηκαν έξι ώρες για να ξεφορτωθεί ένα κινεζικό αεροπλάνο, επειδή στο αεροδρόμιο δεν υπήρχε ο κατάλληλος εξοπλισμός.

Αίσιο τέλος με Εντίνιο


Πριν από λίγη ώρα έγινε γνωστό ότι ο Εντίνιο και η Μάλαγα βρήκαν τη χρυσή τομή στην οφειλή της ισπανικής ομάδας προς τον παίκτη. Έτσι ανοίγει ο δρόμος για την οριστικοποίηση του δανεισμού του Πορτογάλου επιθετικού. Ο Εντίνιο θα έρθει πιθανότατα αύριο το απόγευμα στην Θεσσαλονίκη για να περάσει από ιατρικές εξετάσεις και να υπογράψει το συμβόλαιό του με τον ΠΑΟΚ. Ο Βραζιλιάνος θα πάρει 230.000 για το εξάμηνο της συνεργασίας του με τον ΠΑΟΚ, που δεν θα πληρώσει, όμως, χρήματα στην Μάλαγα. Υπάρχει οψιόν αγοράς ύψους περίπου 1 εκ. ευρώ, την οποία, όμως, ο ΠΑΟΚ θα πρέπει να γνωστοποιήσει μέχρι τα τέλη Απριλίου αν θα την ενεργοποιήσει ή όχι.

Πέμπτη, 14 Ιανουαρίου 2010

"Λίγα λόγια για την Αϊτή..."


"Με αφορμή(δυστυχώς) τον καταστροφικό σεισμό που έπληξε την Αϊτή έψαξα να μάθω για αυτή την χώρα και την ιστορία της. Έμαθα λοιπόν ότι η Αϊτή ήταν γαλλική που απέκτησε την ανεξαρτησία της το 1804.Ήταν η πρώτη ανεξάρτητη χώρα αφροαμερικάνων και...

το μόνο κράτος που «γεννήθηκε» μετά από επιτυχημένη επανάσταση των δούλων.
Η Αϊτή ήταν η πρώτη χώρα που αναγνώρισε την Ελληνική επανάσταση και την Ελλάδα ως ανεξάρτητο κράτος!
Ο ΤΟΤΕ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ JEAN-PIERRE BOYER έστειλε στις 15.01.1822 έγγραφο στην ελληνική επιτροπή του Παρισιού απαντώντας στην αίτηση των Κοραή, Πίκκολου και Βογορίδη, στο οποίο ανάγγελλε την αναγνώριση της ελληνικής προσωρινής διοίκησης και ευχόταν την νίκη της επανάστασης".
Είχαν προηγηθεί πολύχρονοι αγώνες των σκλάβων της Αιτής κατά των λευκών Γάλλων γαιοκτημόνων με αποτέλεσμα, το 1803 να εγκαθιδρυθεί το πρώτο κράτος στον κόσμο που διακήρυττε την κατάργηση κάθε φυλετικής διάκρισης.
Η ΑΙΤΗ, ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ της επανάστασης, παρότι κατεστραμμένη από το δικό της πόλεμο, έστειλε στο Παρίσι, στον Αδαμάντιο Κοραή, 25 τόνους καφέ, ώστε να εκποιηθούν για να αγορασθούν όπλα για τον αγώνα των Ελλήνων. Επίσης έστειλε εκατό εθελοντές στρατιώτες να πολεμήσουν στο πλευρό των Ελλήνων, οι οποίοι όμως …δεν έφθασαν ποτέ. Φημολογείται ότι τους μακέλεψαν οι τότε αποικιοκράτες, φίλοι στενοί της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
Νομίζω ότι όλοι οι Έλληνες πρέπει όπως μπορεί ο καθένας να βοηθήσει αυτούς τους ανθρώπους να «ξανασταθούν στα πόδια τους».. Άλλωστε αυτοί σε αντίθεση με τους ευρωπαίους «φίλους» μας, ποτέ δεν ζήτησαν τα «δανεικά» τους πίσω..."

Δ. Ρέππας : "Υπάρχει σχέδιο για τα Τέμπη"


«Ήρθε η ώρα να περάσουμε από τις διαπιστώσεις και τις μελέτες σε συγκεκριμένη πρωτοβουλία και δράση, ώστε να αποκατασταθεί και πάλι γρήγορα η κυκλοφορία», υπογράμμισε μεταξύ άλλων, ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δ. Ρέππας, την Πέμπτη (14/01), απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, Αντ. Σκυλλάκου.
Ειδικότερα, ο κ. Ρέππας διευκρίνισε ότι «σύμφωνα με τα όσα περιλαμβάνει η σύμβαση, η συντήρηση, η λειτουργία, η ασφάλεια και η εκμετάλλευση του οδικού τμήματος και στην περιοχή των Τεμπών ανήκει κατ’ αρμοδιότητα αποκλειστικώς στον παραχωρησιούχο, στην εταιρεία δηλαδή που έχει αναλάβει το έργο της κατασκευής του νέου μεγάλου αυτοκινητόδρομου».

Από την άλλη μεριά, ο κ. Σκυλλάκος έκανε λόγο για συμβάσεις παραχώρησης και ληστρικής εκμετάλλευσης, που έχουν υπογραφεί και για κινδύνους αποσάθρωσης του εδάφους, με ευθύνη και των δύο μεγάλων κομμάτων, που τις έχουν συμφωνήσει.

«Έχουμε συγκεκριμένο σχέδιο και έχουν αποφασιστεί χρηματοδοτήσεις ώστε να διορθωθεί το οδικό δίκτυο το οποίο χρησιμοποιείται σήμερα ως εναλλακτικό, που είχε εγκαταλειφθεί τα τελευταία χρόνια στην τύχη του», τόνισε ο κ. Ρέππας, ο οποίος παραδέχτηκε πως «πράγματι υπάρχει διάσταση απόψεων μεταξύ της Εγνατίας ΑΕ, που είναι ο διαχειριστής του έργου για λογαριασμό του Δημοσίου και του παραχωρησιούχου, θέμα το οποίο θα αντιμετωπιστεί στο πλαίσιο μίας διαιτησίας, όπως προβλέπει η σύμβαση».

Ακόμη, ο Υπουργός έδωσε έμφαση και στις άλλες πρωτοβουλίες που λαμβάνονται, οι οποίες θα δώσουν μόνιμες λύσεις στην περιοχή, όπως είναι ένα σύστημα παρατήρησης, ελέγχου και καταγραφής των φαινομένων, που εκδηλώνονται στα εδάφη σε εκείνη την περιοχή, γιατί, όπως εξήγησε, το πρόβλημα συνεχίζει να υπάρχει και οξύνεται κατά περιόδους, αναλόγως των συνθηκών που επικρατούν.

Ποιος είναι Έλληνας ;


H αλλαγή του τρόπου απονομής της ελληνικής ιθαγένειας και η δυνατότητα που θέλει να δώσει η κυβερνητική πλειοψηφία στα παιδιά της δεύτερης γενιάς των μεταναστών, εκείνους που «μετέρχονται της ημετέρας παιδείας» για να θυμηθούμε τον Ισοκράτη, είναι η μεγαλύτερη αλλαγή στον τρόπο συγκρότησης του κοινωνικού και εκλεκτορικού μας σώματος από την εποχή της απελευθέρωσης του έθνους (του γένους θα λέγαμε με τους όρους του «δικαίου του αίματος»)

Και τα δύο μεγάλα κόμματα εξουσίας συμφωνούν σε αυτήν την πολιτική. Αλλά τα προβλήματα αρχίζουν στις λεπτομέρειες. Η Νέα Δημοκρατία του κ Σαμαρά, που είχε διχαστεί το περασμένο φθινόπωρο ,όταν η κ Ντόρα Μπακογιάννη είχε φέρει για συζήτηση και είχε υποστηρίξει την ανάγκη πολιτογράφησης των μεταναστών της δεύτερης γενιάς, μιλάει για «αφομοίωση» των ανθρώπων που πολιτογραφούνται. Αντίθετα το ΠΑΣΟΚ μιλάει με τους όρους της σύγχρονης κοινωνικής επιστήμης κάνοντας λόγο για «ένταξη». Σε απλά ελληνικά αυτό σημαίνει ότι δεν αρκεί η αλλαγή του τρόπου πολιτογράφησης, χρειάζεται αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων στα σχολεία , ένταξη των παιδιών που παίρνουν την υπηκοότητα μεταξύ των άλλων στην αστυνομία όπως συμβαίνει στη Μεγάλη Βρετανία και τη Γαλλία και το αργότερο μετά την έναρξη πολιτογράφησης μουσουλμάνων από την Ασία αλλαγή του τρόπου με τον οποίο το κράτος καθορίζει τη στάση απέναντι στην εκκλησία .

Οι διαδικασίες αυτές θα ξαναθέσουν το ερώτημα «Ποιός είναι ο σύγχρονος Έλληνας; «Ο προπάππους μου μιλούσε αρχικά μόνο τουρκικά και έμαθε τα ελληνικά στη Σμύρνη, την οποία εγκατέλειψε το 1922, αντάλλαξε την καραμανλίδικη ταυτότητα της Καππαδοκίας με εκείνη της Σμύρνης και μόνο στην Ελλάδα αισθάνθηκε Έλληνας. Η προγιαγιά μου μία γαλλίδα από το Ανζέ , πέθανε χωρίς να μιλάει ελληνικά στη Θεσσαλονίκη μετά από πολλές δεκαετίες συμβίωσης με τον σύζυγό της, έναν Έλληνα από τη Βηρυτό που ανακάλυψε τη Θεσσαλονίκη όταν την κατέλαβε με τον υπόλοιπο ελληνικό στρατό το 1912 .Η ιστορία της οικογένειάς μου δείχνει ότι και τότε, πριν ένα περίπου αιώνα, η ταυτότητα του Έλληνα συνεχώς μεταβαλλόταν διαρκώς .

Ο νέος νόμος για την πολιτογράφηση αποκρυσταλλώνει αυτήν ακριβώς την αλήθεια: Ότι ήρθε η ώρα να εμπλουτίσουμε το σώμα των πολιτών με τους ανθρώπους που ήρθαν κοντά μας τις δύο τελευταίες δεκαετίες .Κάθε μαζική μετακίνηση πληθυσμού δεν είναι μόνο πλούτος ,περιπλέκει και τα κοινωνικά προβλήματα .Αυτό συνέβη και τα τελευταία 20 χρόνια


Υπό αυτή την έννοια ορισμένες πρόνοιες του υπο συζήτηση νομοσχεδίου όπως η 5ετία της διαρκούς παραμονής ως προϋπόθεση για την πολιτογράφησης ίσως πρέπει να επανεξεταστούν . Ένα διάστημα 8ετούς η και 10ετούς παραμονής θα ήταν πιο εύλογο από την άποψη του χρόνου προσαρμογής των «άλλων» στα δικά «μας «.Γιατί σε ένα πράγμα έχει δίκιο ο κ Σαμαράς ,το πλαίσιο της ένταξης στην ελληνική υπηκοότητα καθορίζεται και θα καθορίζεται από την εθνότητα που «υποδέχεται» και όχι από εκείνες που «έρχονται». Η πράξη πολιτογράφησης είναι και πράξη προσχώρησης στην έννομη τάξη μας και ως προς τις βασικές αξιακές της αρχές.



Μπορεί να πολιτογραφηθεί πχ κάποιος που θεωρεί ότι το κορίτσι του δεν πρέπει να πηγαίνει σχολείο η ο,τι το διαζύγιο πρέπει να το δίνουν τα ιεροδικεία ; Μα αυτό δεν γίνεται σήμερα στη Θράκη η από τους Ρομά που παρόλα αυτά έχουν την ελληνική υπηκοότητα θα αντιτείνει κάποιος .Η απάντηση δέν είναι απλή .Οι πολιτικές δυνάμεις πρέπει ωστόσο να συμφωνήσουν σε ποιά αξιακή βάση θα τις δώσουν.
του Τάσου Τέλλογλου(protagon.gr)

ΕΝΑΣ ΩΚΕΑΝΟΣ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ...


Σε μικρό «ωκεανό» ίσως εξελιχθεί στο απώτερο μέλλον ο Κορινθιακός Κόλπος καθώς τα τελευταία 1-2 εκατομμύρια χρόνια αλλάζει συνεχώς πρόσωπο. Ήδη το δυτικό τμήμα του φαρδαίνει με ετήσιο ρυθμό 15-20 χιλιοστών από τη δράση πολλών ρηγμάτων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή εδώ και χιλιάδες χρόνια. Η πρώτη έκπληξη που δοκίμασαν οι Βρετανοί επιστήμονες... όταν πραγματοποίησαν πολυήμερες έρευνες ήταν ότι ο Κορινθιακός προχώρησε στην πρώτη του μεγάλη μεταμόρφωση πριν από 400.000 χρόνια. «Εκείνη την εποχή δεν έμοιαζε σε τίποτα με τη μορφή που έχει σήμερα. Αποτελούνταν από δύο μικρότερες λεκάνες που η καθεμιά είχε μήκος από 25 μέχρι 50 χιλιόμετρα», λέει στα «ΝΕΑ» η δρ Ρεβέκκα Μπελ από το Εθνικό Ωκεανογραφικό Κέντρο του Σάουθαμπτον. «Ο κόλπος είχε τέτοια δυναμική ώστε εξαιτίας της γοργής δράσης ρηγμάτων στο βόρειο τμήμα του, οι δύο λεκάνες συγκεράστηκαν σε μία ενιαία με μήκος περίπου 80 χιλιομέτρων και στη συνέχεια ο Κορινθιακός απέκτησε το σχήμα που βλέπουμε και σήμερα».
Όμως αυτή η διεργασία μετασχηματισμού δεν σταμάτησε ποτέ καθώς, όπως παρατηρεί η δρ Λίζα ΜακΝέιλ από το Πανεπιστήμιο του Σάουθαμπτον, η διάνοιξη του Κορινθιακού συνεχίζεται εδώ και 1- 2 εκατομμύρια χρόνια. «Μιλώντας με γεωλογικούς όρους, το 1- 2 εκατομμύρια χρόνια είναι πολύ μικρό χρονικό διάστημα και αυτό που παρατηρούμε στον Κορινθιακό Κόλπο είναι στην ουσία μια ηπειρωτική διάρρηξη που αποτελεί το πρώτο στάδιο για τη γένεση ενός ωκεανού», προσθέτει η δρ Μπελ.
Για τους επιστήμονες, οι τεκτονικές διεργασίες που συμβαίνουν στον «νεαρό» Κορινθιακό Κόλπο αποτελούν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να καταλάβουν το τι συμβαίνει στις ηπείρους όταν υφίστανται διαρρήξεις. «Τα ρήγματα και οι αρχικές διαρρήξεις που βλέπουμε στην επιφάνεια μιας ηπειρωτικής περιοχής η οποία σιγά σιγά αλλάζει σχήμα είναι αποτέλεσμα διεργασιών που συμβαίνουν αρκετά χιλιόμετρα πιο κάτω στο εσωτερικό της Γης. Είναι ένα φαινόμενο που έχουμε δει στη Βόρεια Θάλασσα και τώρα το βλέπουμε και στον Κορινθιακό, όπου οι ζώνες ξηράς που τον περιβάλλουν συνεχίζουν να διαχωρίζονται».
Πίεση από Βορρά προς Νότον
Η δημιουργία και η συνεχιζόμενη μεταμόρφωση του Κορινθιακού συνδέεται άμεσα με την αρκετά πολύπλοκη γεωτεκτονική δομή του Αιγαίου. Η υποβύθιση από τη μία πλευρά της αφρικανικής τεκτονικής πλάκας κάτω από την ευρασιατική και η μετακίνηση από την άλλη πλευρά της Τουρκίας προς τα δυτικά, κατά μήκος του ρήγματος της Βόρειας Ανατολίας, έχουν ως αποτέλεσμα να ασκείται πίεση στον Κορινθιακό με διεύθυνση από Βορρά προς Νότον.
«Η Πελοπόννησος κινείται προς τα νότια με γρηγορότερο ρυθμό απ΄ ό,τι κινείται προς την ίδια κατεύθυνση η βορειότερη Ελλάδα. Το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει μια μεγάλη ρωγμή στην Κεντρική Ελλάδα που έχει πάρει τη μορφή του Κορινθιακού Κόλπου». Οι διεργασίες που προκαλούνται από την κίνηση των λιθοσφαιρικών πλακών βαθιά κάτω από τον πυθμένα του Αιγαίου σε συνδυασμό με τα δεκάδες ρήγματα που περικλείουν τον Κορινθιακό έχουν διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στις συνεχείς μεταμορφώσεις του κόλπου.

9,6 μπροστά το ΠΑ.ΣΟ.Κ!

Τα πιο επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου της χώρας


Χάρτη με τα σημεία-«καρμανιόλες» του οδικού δικτύου της χώρας, όπως αυτά αποτυπώνονται στη ζοφερή εικόνα της συχνότητας των τροχαίων ατυχημάτων το 2009, έδωσε στη δημοσιότητα η Τροχαία.

Ο χάρτης σημείων τροχαίων ατυχημάτων του 2009 περιλαμβάνει το Πέταλο του Μαλιακού, τα Τέμπη και στην Πελοπόννησο το Καλογερικό, τη Μεγαλόπολη και την Τσάκωνα.

Περιλαμβάνει ακόμη τα εξής σημεία:

92-98 χλμ της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας, από Υλίκη ως Ακραίφνιο

117-132 χλμ της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας, από Μαρτίνο έως διόδια Τραγάνας

216-260 χλμ της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας, από Αλαμάνα έως κόμβο Αγ.Θεοδώρων

Εθνική Οδός Μουδανιών - Κασσάνδρειας - Ποτίδαιας, όλη η διαδρομή

Εθνική Οδός Τρικάλων - Καλαμπάκας, όλη η διαδρμοή

183-196 χλμ της Εθνικής Οδού Αντιρρίου - Ιωαννίνων, από Παναγιά έως Χάνι Τερόβου

119-127 χλμ (Μενίδι) της Εθνικής Οδού Αντιρρίου - Ιωαννίνων

62-71 χλμ (Αγρίνιο) της Εθνικής Οδού Αντιρρίου - Ιωαννίνων

6-10 χλμ της Εθνικής Οδού Αντιρρίου - Ιωαννίνων

155-185 χλμ της Εθνικής Οδού Αθηνών - Πατρών, από Ακράτα έως Καμάρες

120-129 χλμ (κόμβος Ξυλοκάστρου) της Εθνικής Οδού Αθηνών - Πατρών

105 χλμ (Κόμβος Νεμέας) & 123 χλμ (Κόμβος Στέρνας) της Εθνικής Οδού Κορίνθου - Τριπόλεως

Στην Εθνική Οδό Πατρών - Πύργου, στο 48 χλμ (Κουρτέση), στο 61-64 χλμ (Ανδραβίδα) και στο 67-82 χλμ (Γαστούνι-Αμαλιάδα).

Έκαναν σεξ μέσα στην εκκλησία

Σάλο στο χώρο των πιστών προκάλεσε η είδηση που έρχεται από το Ρενεσχόφεν της Βαυαρίας.

Όπως γράφει η γερμανική εφημερίδα Bild οι πιστοί άκουσαν περίεργες φωνές και αγκομαχητά την ώρα της λειτουργίας.

Ο αστυνομικός και η φίλη του, σχολιάζουν οι πιστοί, δεν έκαναν καν τον κόπο να κάνουν... ησυχία!

Η λειτουργία διακόπηκε και ο υπεύθυνος του Ναού ανέβηκε στο πατάρι απ' όπου ακούγονταν ο θόρυβος του πόθου και έπιασε επ αυτοφόρω το ζευγάρι.

Η γυναίκα έφυγε τρέχοντας ενώ ο αστυνομικός πιο... ψύχραιμος αποχώρησε λίγο αργότερα σαν να μη συμβαίνει τίποτε.

Τον αστυνομικό αναγνώρισαν οι πιστοί και ο ιερέας του Ναού και τώρα ενδέχεται να αντιμετωπίσει ποινή για άσεμνες πράξεις και διακοπή θρησκευτικής τελετής.

ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΡΕΚΟΡ ΔΙΑΝΥΕΙ ΤΟ ΓΛΑΡΟΝΙ ΤΗΣ ΑΡΚΤΙΚΗΣ Κάνει 6 ταξίδια από τη Γη στη Σελήνη!


ΜΕ ΕΞΙ ΤΑΞΙΔΙΑ από τη Γη στη Σελήνη ισοδυναμεί η απόσταση που διανύει στη διάρκεια της ζωής του το γλαρόνι της Αρκτικής (Sterna Ρaradisaea), ένα από τα πιο διάσημα μεταναστευτικά είδη πουλιών για τα μεγάλα ταξίδια που κάνει κάθε χρόνο ανάμεσα στον Βόρειο και τον Νότιο Πόλο. Για πρώτη φορά οι επιστήμονες κατάφεραν να υπολογίσουν ότι η απόσταση που διανύουν τα γλαρόνια της Αρκτικής μέσα σε έναν χρόνο ανάμεσα στη Γροιλανδία και τη Θάλασσα του Βεντέλ στην Ανταρκτική ξεπερνάει τα 70.000 χιλιόμετρα.

Μικροσυσκευές εντοπισμού
Η μέτρηση αυτή, αλλά και οι λεπτομέρειες του ταξιδιού, έγιναν δυνατές χάρις στις μικρές συσκευές εντοπισμού που τοποθέτησαν στα πόδια των γλαρονιών Βρετανοί επιστήμονες. Όπως διαπίστωσαν, τα θαλασσοπούλια περνούν για περίπου έναν μήνα στον Βόρειο Ατλαντικό πριν συνεχίσουν το ταξίδι τους προς τις ακτές της Βορειοδυτικής Αφρικής. Οι επιστήμονες διαπίστωσαν με έκπληξη ότι περίπου στο Πράσινο Ακρωτήρι το σμήνος των πουλιών χωρίζεται στα δύο και το πρώτο κομμάτι κινείται προς τον Νότο από τις αφρικανικές ακτές, ενώ το δεύτερο διασχίζει τον Ατλαντικό για να ακολουθήσει μια παράλληλη πορεία από τις ανατολικές ακτές της Λατινικής Αμερικής. Στο ταξίδι της επιστροφής δεν παίρνουν τον συντομότερο δρόμο, αλλά διαγράφουν την πορεία ενός S. Και ο λόγος που το κάνουν είναι για να εκμεταλλευτούν τα συστήματα ανέμων και να εξοικονομήσουν δυνάμεις και ενέργεια στο ταξίδι τους. Τα γλαρόνια της Αρκτικής βρίσκουν την τροφή τους στη θάλασσα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους. Η συνολική απόσταση που διανύουν στη διάρκεια των 30 και πλέον χρόνων της ζωής τους ξεπερνάει τα 2 εκατομμύρια χιλιόμετρα- τρία ταξίδια από τη Γη στη Σελήνη με επιστροφή.

Φόρο 117 δισ. δολάρια στις τράπεζες προτείνει ο Ομπάμα


Να φορολογηθούν οι μεγαλύτερες τράπεζες των ΗΠΑ ζήτησε σήμερα από το Κογκρέσο ο αμερικανός πρόεδρος Μπάρακ Ομπάμα. Όπως ανέφερε «ο φόρος θα επιβληθεί έτσι ώστε να πάρουν οι φορολογούμενοι πίσω τα χρήματα που έδωσαν μέσα στη χρονιά για τη στήριξη της οικονομίας».

«Η δέσμευση μου είναι να δώσω πίσω κάθε σεντ που χρωστάμε στον αμερικάνικο λαό» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Ομπάμα.

Πρόσθεσε ακόμα πως η επιθυμία του αυτή, πολλαπλασιάζεται όταν βλέπει τα τεράστια κέρδη που δημοσιεύουν οι τράπεζες και τα μπόνους που πληρώνουν.

Όσον αφορά για το που θα βρουν να πληρώσουν το φόρο αυτό, ο Ομπάμα παρότρυνε τις τράπεζες να πάρουν πίσω τα μπόνους που πλήρωσαν. «Θέλουμε πίσω τα χρήματα μας και θα τα πάρουμε» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Εάν η πρόταση εγκριθεί τελικά από το Κογκρέσο, το μέτρο θα ξεκινήσει στις 30 Ιουνίου και αναμένεται να αποφέρει στις ΗΠΑ 90 δισεκατομμύρια δολάρια στα 10 επόμενα χρόνια.

Μάλιστα, όπως διευκρινίστηκε, το 60% του ποσού θα μπει στα ταμεία της κυβέρνησης από τους 10 μεγαλύτερους «παίκτες» της αγοράς.

Συγχαρητήρια από Ντομινίκ Στρος

Συγχαρητήρια στον Ομπάμα για την φορολόγηση των τραπεζών έδωσε ο γενικός διευθυντής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) Ντομινίκ Στρος-Καν σε σημερινή του δήλωση σε συνέντευξη Τύπου εφ όλης της ύλης στην Ουάσινγκτον.

«Με ικανοποιεί, πολύ, αυτή η ενδιαφέρουσα πρόταση της αμερικανικής κυβέρνης που κι άλλα κράτη του G20 θα πρέπει να ακολουθήσουν», είπε χαρακτηριστικά ο Στρος Κάν.

Ο ίδιος πρόσθεσε ακόμα ότι συμβαδίζει με την οικονομική πολιτική του ΔΝΤ.

Ο Στρος Καν ανέφερε επίσης, πως «την ώρα που σχολιαστές λένε πως τίποτε δεν γίνεται για την κρίση, οι ΗΠΑ με το πανίσχυρο τραπεζικό σύστημά τους, έκαναν αυτήν την πρόταση».

Συνεχίζεται η δίκη για τη δολοφονία του 20χρονου Ντουζόν Ζαμίτ


Στο Μικτό Ορκωτό Κακουργιοδικείο στη Μυτιλήνη, το πρωί κατέθεσε ο Όλιβερ Ζαμίτ, ο οποίος περιέγραψε τις τελευταίες στιγμές του γιου του."Ο γιος μου ήταν νεκρός όταν τον είδα γιατί δεν υπήρχε εγκεφαλική λειτουργία", απάντησε ενοχλημένος ο Όλιβερ Ζαμίτ, όταν...



...άκουσε τις αιτιάσεις της υπεράσπισης για το θάνατο του 20χρονου Ντουζόν, όταν αποσυνδέθηκε από τα μηχανήματα που τον κρατούσαν στη ζωή με απόφαση της οικογένειάς του.

Η μητέρα του Ντουζόν, όταν αναφέρθηκε σε "χτυπήματα με γροθιές, κλωτσιές και μεταλλικό γκλομπ" κατέρρευσε και μεε παρέμβαση του προέδρου του δικαστηρίου η κατάθεσή της διακόπηκε.

Η πολιτική αγωγή άσκησε δριμεία κριτική σ' έναν άνδρα του Λιμενικού Σώματος, γιατί "κοίταζε να χτυπάνε ανθρώπους και δεν ενδιαφέρθηκε".

Η δίκη συνεχίζεται αύριο το πρωί.

Ηθοποιός των "Heroes" ψάχνει τους γονείς του στην Αϊτή!


Έχει να κοιμηθεί από την μέρα του σεισμού, δεν έχει μιλήσει με τους γονείς του, ενώ πολλοί συγγενείς του πέθαναν... Ο λόγος για τον Αϊτινό ηθοποιό και ιδρυτή του "Hollywood United for Haiti", Jimmy Jean-Louis που μίλησε στο Cnn για ό,τι του συμβαίνει...



...Καταρρακωμένος είπε πως έμαθε πως έπεσε σπίτι που σχεδόν μεγάλωσε σε αυτό μαζί με συγγενείς του και εκείνοι πέθαναν. Προσπαθεί να μιλήσει με τους γονείς του αλλά το μόνο που άκουσε είναι πως είναι εντάξει. Μαζί τους δεν έχει μιλήσει.

Ο Jimmy μεγάλωσε πολύ δύσκολα, δίχως ηλεκτρικό και νέρό και είναι πολύ ευαισθητοποιημένος με αυτό το θέμα και τους κατοίκους της Αϊτής. Ετσι προσπαθεί να βοηθάει όσο μπορεί αν και είναι δύσκολο. Με τους γονείς είναι πολύ δεμένος καθώς τον στήριξαν στα πρώτα του βήματα που ξεκίνησε ως μοντέλο.

Ο Tiger Woods βοηθά και αυτός στη τραγωδία της Αϊτής


Τον τελευταίο καιρό μόνο άσχημα πράγματα έχουν γραφτεί για τον πρωταθλητή του γκολφ Tiger Woods αλλά να που κάτι καλό βρέθηκε. Ο άνθρωπος που κρύβεται απο παντού ανταποκρίθηκε στην παγκόσμια έκκληση για βοήθεια και ...
αφού είχε τη δυνατότητα λέγεται οτι έστειλε ένα αεροπλάνο με κινητή νοσοκομειακή μονάδα για να βοηθήσει στην περιοχή. Μπράβο του, να λέμε και τα καλά του

Τρεχάματα για το Γιούρκα των 358 χιλ. την ώρα...


Ο πρόεδρος της Eνωσης για τα Δικαιώματα των Πεζών, Γρηγόρης Μαυράκης κατέθεσε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης μηνυτήρια αναφορά κατά του Γιούρκα Σεϊταρίδη με αφορμή τις δηλώσεις του διεθνή μπακ του Παναθηναϊκού σε ανδρικό περιοδικό, όπου διηγείται την εμπειρία του να...
...αναπτύξει ταχύτητα 358χλμ./ώρα, στην εθνική οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης!